söndag, augusti 16, 2015

Agilitytävling i Märsta


Tävlingarna avlöser varandra. Idag var det jag och Tratte som åkte till Märsta-Sigtuna BK på agilitytävling.

Agilityklassen låg först och vi hade startnummer 1 på en bana som inte hade några direkta svårigheter. Jag körde ganska safe, det kändes inte som att det gick så fort, men det gjorde det. Det är ju alltid roligast att vinna men idag fick vi nöja oss med en andra plats, slagna med tre hundradelar av en snabb liten rackare till stock dog (som för övrigt vann båda klasserna). Vi knep i alla fall en pinne, trots att det var så få startande i klassen, så nu har vi två pinnar i agility och två pinnar i hopp.

Så här såg loppet ut:



Nästa lopp, hoppklass, bjöd på en lite svårare bana. Eftersom jag var rätt nöjd med att redan ha tagit en pinne så satsade jag på aningen djärvare handling. Det var nog inte det i sig som var problemet, men när Reka gick ur slalom två portar för tidigt precis i början (eftersom det låg en tunnel bakom, vi har inte lyckats träna bort det) så tappade jag det helt. Allt gick fel, jag glömde banan, vi diskade oss och istället hittade jag på lite innan vi kutade i mål. Fast det påhittade kändes rätt bra faktisk.

Nu ska vi se om vi kan hitta några fler tävlingar som passar in i den redan fulltecknade kalendern. Vore ju kul om Reka kunde bli en klass 3-hund innan nästa valpkull...

Inga kommentarer: