måndag, augusti 10, 2015

Hajar i poolen?


Det känns som att hösten börjar imorgon. Imorgon flyttar jag tillbaka jobbet till kontoret, och den här veckan ska jag försöka använda till att komma tillbaka in i rutinerna hemma och i träningen.

Inledde det sistnämnda med ett besök vid Huvudstabadet idag. Med tanke på hur trött jag var efter loppet igår så kanske jag borde ha vilat idag, men jag längtade så mycket efter att simma i bassäng och när Theresia efterlyste sällskap så var jag inte sen att hänga på. Premiärbadade min snabba shark bite från TYR.

Kroppen protesterade vilt under uppvärmningen. Verkade tycka jag var galen och jag funderade ett kort tag på om jag var det. Sen släppte det och allt kändes jättebra, även om det gick lite sakta utan våtdräkt. Men roligt var det, väldigt roligt. Vill tillbaka!

Är så jävla laddad för att komma igång med simträningen nu. Står som en galopphäst i startboxen och hoppar jämfota av förväntan. Det enda jag behöver är en simfröken som kommer in i matchen, öppnar boxen och styr all min motivation och energi rätt. Då kommer det här bli en jäkligt rolig häst höst.

Inga kommentarer: