onsdag, augusti 19, 2015

Try Triathlon från åskådarplats


Jag är rätt osugen på triathlon. Rätt osugen på tävlingar i största allmänhet faktiskt. Så istället för att vara med och köra igår kväll så var jag bara på plats och hejade, insöp atomsfären och stämningen. Tänker att jag sparar på mig tills det är skarpt läge på söndag. Men då jävlar! Det ska bli jättekul och jag älskar att jag är anmäld till sprintdistansen och inget längre.


Vid Sjöhistoriska träffade jag Mårten och hans kompis Kalle, Maria och Lim som också bara hejade, och Theresia som bara valde att simma. Det är grymt bra träning att tumla runt bland alla andra ivriga simmare, så det slipper komma som en chock på tävlingsdagen hur stökigt det kan vara. Efter en simning på Try Triathlon kommer det riktiga loppet kännas som en barnlek.

Pappa var också med och körde sitta andra triathlon någonsin.



Som vanligt var det en kort introduktion först. Björn, Adam, Micke och Fredrik berättade hur kvällens upplägg såg ut, och medan de andra sedan lyssnade till tips och trix på olika stationer passade vi på näst översta bilden att ha lite picknick i solen. Fantastisk kväll!



Jag och Lim tog uppgiften att dokumentera eventet på största allvar! Reka, som också var med som support, tog även hon sin uppgift att peppa på stort allvar. Hon var bästis med alla. Ville kramas och hångla med alla. Hon brukar inte vara så social, men igår var allting väldigt roligt.



Det var riktigt roligt att stå på åskådarplats och jag blev faktiskt väldigt peppad av alla som kämpade så hårt och såg så himla glada ut. På söndag ska jag också se glad ut. Det är mitt primära mål.


Pappan då? Jo, han slipade tiden från förra veckan med 5 minuter och blir farlig på söndag.

1 kommentar:

Anonym sa...

Starkt av Pappa D! :-)
Proffspeppat av dig och Tratte ;-)
;mårten