tisdag, augusti 11, 2015

Pirr och planering


Om mindre än två månader är det dags för Koster swimrun och nu har det publicerats vilka lag som kommer delta. När jag hade läst igenom listan behövde jag omedelbart lägga mig ner på golvet med fötterna högt och andas djupa andetag. Det är grymma, grymma swimrunners som kommer tävla på Koster. Grymma.

Och så jag och Lindad. Ducks. Jag känner mig hedrad över att vi anses platsa i det här gänget. Blev peppad som fan faktiskt. Och lite skakis. Fast glad.

Älskar banans upplägg. Massor av simning (men i stökigt, kallt vatten, med maneter, salt och vågor?) och korta, korta löpsträckor i förmodat klurig terräng. En längre löpning på 3.7 km i början och en på 5.5 km på slutet. Resten är bara kortisar. Längsta simningen är 800 meter. Ska bli sjukt spännande! Whii!

Planen fram till loppet? Först och främst ska det springas. Jag tänker inte fokusera allt för mycket på distans, utan mer på att få upp farten. Team Nordic Trail och intervaller. När jag inte springer ska jag simma. Och så ska jag styrketräna. Det här kommer bli bra! Och kul! Sa jag whii?

Inga kommentarer: