onsdag, november 18, 2015

Avgå


Helvetica vad jag inte hade lust att springa imorse. Noll. Men jag gjorde det ändå.

Jag och Tratte gav oss på det grönvita trailspåret i Enebybergsskogen, plus en liten extra sväng för att komma till och från spåret. Totalt 6.7 kilometer.

Senast jag sprang den här rundan kände jag mig kvick och lätt i fötterna. Höll hyfsad fart. Idag var jag baktung, långsam, hade tankarna någon helt annanstans, tog för stora steg och var jätterädd att jag skulle stå på näsan. Vilket förstås var precis vad jag gjorde, men som tur var (?) landade jag mjukt i en lerpöl, och klarade mig från att skrapa upp det knä som precis har hunnit läka sedan min senaste fadäs.

Ett rekordlågt snittempo blev resultatet på rundan och för att ytterligare förgylla morgonen så dängde jag min Iphone i marken när jag skulle kliva in i bilen så skärmen sprack. Härligt. Fint.

Inga kommentarer: