fredag, november 06, 2015

Exceptionellt härligt


Vilundabadet. Jag förstår det inte. Så gott om plats i bassängen, och så fantastiskt trångt av tjocka små tanter i duschen och omklädningsrummet. Var tusan tar de vägen sen? Går de bara dit och duschar?

Idag var det exceptionellt härligt att simma. Skakade fram ett gammalt pass med lite fart i, och körde det. Hade samma fokus som senast och försökte strunta i hur snabbt eller långsamt det gick. Passet var perfekt! Lång vila mellan fartjobben så att jag kunde ge maximalt när jag skulle.

Och även om tiderna var oviktiga så kunde jag inte låta bli att känna mig väldigt nöjd över 35 blankt på 50 meter med fenor, där en fjärdedel av sträckan var lugn simning.

Kroppen kändes helt enkelt suverän idag. Jag har ju inte direkt haft ont i högeraxeln senaste tiden, men jag har känt att den har funnits där, om jag säger så. Idag gjorde jag inte det. Kände mig bara mjuk, stark och följsam i vattnet. Det var så grymt! När jag stretchade i bastun efteråt lyckades jag till och med, med baddräktens hjälp, att dra ihop armarna så att jag kunde få grepp om fingrarna även på min dåliga sida. Väldigt överraskande.

Nu väntar skogspromenad och löpintervaller, sen blir det fredagsmys för hela slanten.

Inga kommentarer: