fredag, november 27, 2015

Två stora utmaningar i sommar

"Nästa sommar vill jag inte köra några långa, jobbiga lopp. Jag orkar inte med pressen det innebär så jag tänker nöja mig med några kortare, lättare tävlingar. Det blir ett mellanår."  - Sofia

Klassiskt.


För några dagar sedan berättade jag att jag och Lindad har fått en plats till Rockman Ragnarok i Lysefjorden i Norge den 6 augusti. Högt, långt, kallt och - som synes - helt vilt vackert. Vilken sjuhelvetes jävla utmaning!


I juni blir det en resa till Isles of Scilly, en sketen liten paradisliknande ögrupp sydväst om Storbritannien, tillsammans med Lim. I Isles of Scilly Swimrun den 18 juni väntar ca 10 km simning och drygt 30 km löpning. "Some major ocean swims" ingår. Och sälar.

Känner mig väldigt glad och förväntansfull. Jag menar, kolla in bilderna!!!

Älskar hur swimruntävlingarna plötsligt tar mig till magiska små platser som jag sannolikt aldrig skulle besöka annars. Håller tummarna för en skadefri vinter så att jag kan vara i ännu grymmare form till sommaren. Whii! Det är kul att vara jag!

Inga kommentarer: