fredag, november 13, 2015

Repetition med korv


En av de bästa sakerna med simning är att det inte spelar någon större roll om det är en gråmulen och vissen novemberdag eller en solig eftermiddag i juli. Vattnet är alltid glittrande turkost och kallt att hoppa i men lagom när man fått upp ångan.

Jag längtade till simhallen idag, jag älskar mina fredagar i Vilunda. Bassängen är ljus, rogivande och fin. I duschen var det som vanligt kaos. Efterbl Barn med särskilda behov som sprang runt och skrek. Tanter som suckade över skolungdomar som inte stängde dörren till bastun efter sig. Diskussioner om den vilda invigningen av Mall of Scandinavia igår.

I brist på nya utmaningar rotade jag fram ännu ett gammalt sprint/teknikpass som jag körde. Hade inget riktigt klipp i armtagen och även om klockan visade att jag simmade ungefär som vanligt så kändes det supersegt. Oh these ups and downs.

Avslutade med att friska upp minnet, och klormarinera hjärnan, med hur jag lärde mig voltvända med korv. Tyckte metoden var effektiv för att undvika sprattlande händer i vändningen, och hoppas kunna förmedla kunskapen vidare till mina elever på måndag.

Nu ska jag korka upp en Bollinger, äta skagenbakelse och se min make djupt i ögonen.

Glad fredag!

Inga kommentarer: