tisdag, november 10, 2015

Kyligt måndagsmys


Måndagsmys i simhallen igår. Först en timmes drillande av mina och fröken Hans extremt duktiga elever i fortsättningskursen, sedan träningsgrupp för min egen del. Klassisk måndagskväll alltså.

Igår övade vi starter och voltvändningar i stort sett hela passet. Det var mest kallt och inte så väldigt givande. Jag har massor att lära och mycket som måste förbättras men jag vet fortfarande inte exakt vad. Ännu mindre hur. Dessutom fick jag känningar i axeln igen när jag simmade, vilket har eskalerat en smula idag.

Pappan ställde in sin gymträning med kort varsel imorse, men axeln var ett utmärkt incitament för mig att ändå ta mig dit själv. Blev ett bra pass! Och jag vet, snygga tights igen.

Slutligen är jag nu anmäld. Till fortsatt simträning hos Medley under våren och till Rockman swimrun 2016.

Du läste rätt. Med Lindad förstås.

Inga kommentarer: