måndag, november 09, 2015

Sockerchock och långpass

Händelser i köket under helgen:
  • Skar fingret mot bladet på en kniv när den låg i lådan
  • Hällde kokande vatten över handen
  • Spillde fisksoppa
  • Tappade hushållrullen som rullade iväg... du fattar?
  • La ner en kniv i lådan med bladet uppåt, drog igen lådan så kniven skar fast sig i trät ovanför
  • Skar ett jack i tummen
Jag har numera avsagt mig all hantering av köksutrustning i allmänhet och knivar i synnerhet.

Trots detta lyckades jag få ihop en kladdkaka rocky road med dumlefluff samt choklad- och citronbiskvier. Jonas bakade saffransbullar. Fick göra EN med Nutellafyllning, men det var allt. Han var stenhård i sin begränsning, trots att det var en given succé. Limited Edition.



På söndagsmorgonen åkte jag och Lindad till Ursvik och sprang 14 kilometer. Återförening av Attack of the invisible rubber ducks! Förra året sprang vi nästan inga långpass ihop eftersom jag mest var trasig, men i år hoppas jag det blir ändring på det.

Vi diskuterade vilka swimrunlopp vi ska köra nästa sommar. Ett svårt beslut. Vi vill att det ska vara fint, gärna med regnbågar, rosa moln och enhörningar. Och helst inte för kallt, för långt eller för högt.

Inget av det sistnämnda går ihop med det som jag sedan länge kommit till insikt om - att alla stora upplevelser i livet är jobbiga. Får man inte slita lite är det inget som ger bestående minnen. Så det slutar nog med något kallt, långt och högt i alla fall. Typiskt.

Inga kommentarer: