onsdag, december 02, 2015

Avdammade trösklar

När jag vaknade imorse kände jag mig fortfarande mentalt utmattad efter mina bravader under tisdagskvällen, och jag var inte ett smul sugen på en lugn morgonjogg med Tratte i Rösjöskogen.

Räck upp handen den som tror något annat än att det kändes riktigt välbehövligt och avkopplande när jag väl kom iväg! Inga händer? Nej, korrekt.

Hade inte lust att simma på eftermiddagen heller men när jag låg i bastun efter träningen så mådde jag så BRA!

Dammade av ett gammalt intervallpass bestående av 2x200 start 4:15 och 8x100 start 2:15. Ganska lång vila alltså. Är lite rostig även på att simma längre trösklar på egen hand, så det kändes som en bra start! Tycker att jag gjorde väldigt bra ifrån mig, speciellt med tanke på att jag redan efter tredje hundringen kände mig osäker på om jag skulle kunna hålla ihop det.

2x200: 3.37, 3.35
8x100: 1.45, 1.46, 1.45, 1.44, 1.43, 1.44, 1.45, 1.44

För ett år sedan simmade jag distanserna i samma serie nästan exakt tio sekunder långsammare. Kul att se att det skett en förbättring! Dessutom gillar jag märkligt nog tröskelintervaller, och extra skönt var det att jag fick simma med en fullständigt smärtfri axel idag igen.

Inga kommentarer: