fredag, december 11, 2015

Dagens simpass


Velade länge imorse över om jag skulle åka till Vasalundshallen eller Sollentuna simhall för att träna, men valde till slut att styra bilen till Sollentuna. Misstag. Mycket folk i bassängen och dessutom sådana som inte lärt sig att man vill göra sig smal när man crawlar. Armar slängdes hit och dit och jag blev knockad flera gånger. Suck. Mot slutet blev det i alla fall lite lugnare.

Men jag simmade dåligt. Gav mig på en kort intervallserie om 8x50 meter start 1:10, och även om jag simmade hyfsat jämnt och snyggt så landade alla på runt 51 sekunder. Ansenligt långsammare än de 47-48 jag hade tänkt mig. 6x50 meter benspark med fenor och platta höll på att döda mig.

Jag anser dock att jag gjorde mitt bästa och kanske är det därför jag inte är så sur som jag brukar vara när det inte går som planerat. Att tro att jag äntligen har lärt mig att det går upp och ner och att jag inte kan vara rekordbra varje gång är nog tyvärr att hoppas för mycket.

Dagens pass:

4x50 m Valfri uppvärmning

8x25 m 4 st Släp / 4 st Touch i armhåla. Fokus: hög armbåge och avslappnad underarm i återföringen
100 m Acceleration (öka farten lite grann varje 25:a)

8x50 m Hård och jämn fart! Start 1:10
100 m Löst

6x50 m Benspark med platta och fenor. Hård och jämn fart! Vila 15 s

2x(4x25 m) Räkna armtag – sänk med 1 armtag per längd. Första varvet ss, andra varvet paddel + dolme, vila 15 s

2x50 m Nedvarvning

Inga kommentarer: