fredag, december 18, 2015

Fartpass


Jag är sjukt nöjd med simpassen jag har fått att leka med över jul. Bad om motivationshöjande, glädjespridande och självförtroendebyggande träning och det är precis, exakt det jag har fått. Omväxlande och roliga utmaningar.

Förutom det vanliga uppvärmnings- och teknikjoxet bestod dagens pass av två huvuduppgifter:

100 meter sammansatt och 50 meter med fenor i maxfart.

Jag har bara maxat en hundring två gånger tidigare i mitt liv, och aldrig på egen hand, så jag såg verkligen fram emot att testa mig själv.

Gick ut lite för långsamt på hundringen. Klockan säger 46.3 på första 50, och 48.4 på andra, totalt 1.34.7. Jag känner mig trots allt väldigt nöjd med det. Det har varit en rolig men också aningen krävande vecka, så kroppen är inte superfräsch. Men jag var lite feg också.

50 meter med fenor slutade på 31.9 - 16.3 ut och 15.6 hem. Här gav jag åtminstone järnet.

Det jag tar med mig från idag är att jag måste våga trycka på mer på hundringen och andas färre gånger på 50:an. Jag överlever nog 30 sekunder med något mindre syre än jag fick idag.

Längtar redan efter nästa gång jag ska köra det här. Då ska jag försöka vara lite bättre än idag. Ihhh!!!

Inga kommentarer: