måndag, mars 16, 2015

Citron i stjärt


Jag behövde peppa mig själv lite efter morgonens misärintervaller i Vasalundshallen, så jag jämförde två filmer på min teknik. Det första klippet i filmen är från maj 2013, det andra från januari 2015. Nu känns det lite bättre igen.

Idag simmade jag samma intervallpass som i fredags, men precis lika bra som det gick då, gick det dåligt idag. Inget drag, inget tryck, ingen feeling, no nothing. Misär. I fredags var det en medsimmare på banan bredvid som upplyste mig om att "det ser så lätt ut när du simmar", mitt under pågående intervallserie... Idag var inget lätt, mer än möjligen att komma på nya fula svordomar.

Jag har längtat otroligt mycket hela helgen efter att få simma och det är en sån besvikelse när det blir så här:

4x200: 3.44, 3.47, 3.53 och 4.01 (1.56/100m)
4x100: 1.57, 1.54, 1.58 och 1.58 (1.57/100m)
4x50: 0.55, 0.56, 0.55 och 0.54 (1.50/100m)

Mest besviken är jag över att jag inte direkt accepterade att jag inte var på topp idag, och simmade tvåhundringarna långsammare, men i ett jämnt tempo. Å andra sidan så styrde jag upp det på resterande intervaller, vilket var bra.

Jag hatar dåliga dagar. Tur att jag kan titta på tiderna från passet i fredags med ögon fuktiga av stolthet och veta att jag trots allt kan rätt mycket bättre än vad jag visade idag!

Inga kommentarer: