fredag, mars 20, 2015

Rockade sockorna i bassängen

Imorse var det intervalltajm igen. Tredje gången med samma pass på exakt en vecka. Tufft.

Efter måndagens misär var jag inte alls särskilt pepp att göra om eländet igen, men onsdagens solskenspass nollställde räkneverket och man kan väl säga att jag var neutral inför dagens uppgift.

Det började dåligt med ett kvastskaft till man i banan som jag helst ville drämma till hårt med en fena, men han gick upp så gott som omgående och sen fick jag rejsa alla intervaller på egen bana.

Simmade jävligt bra och är supernöjd! Ja, alltså, det var ju inte lika magiskt bra som förra fredagen men då var jag ju lyckligt ovetandes om passets karaktär, nyknådad och lagad i axlarna samt simmade lite senare på dagen.

Dessutom ville jag gärna bevisa mig själv då. Jag framstod kanske som lite kaxig när jag fick mina pass senast, utan att det var min mening. Men simfröken gav mig nya rikttider för intervallerna och sa att om jag simmar alla tvåhundringarna under 3.40 så är det väldigt bra. Vet inte om han trodde jag skulle kunna göra det eller inte, men jag trodde det definitivt inte. Men jag ville verkligen. Ville visa att en viss kaxighet kanske ändå var motiverad. Den mentala inställningen kan göra underverk!

Idag ville jag bara visa att jag kunde fokusera om, simma tillräckligt bra och vara nöjd med det näst bästa.

4x200m, start 4.15: 3.44, 3.41, 3.44, 3.43 (1.51.5 min/100m)
4x100m, start 2.15: 1.48, 1.49, 1.48, 1.49 (1.48.5 min/100m)
4x50m, start 1.10: 0.50, 0.50, 0.49, 0.48 (1.38.5 min/100m)

Inga kommentarer: