fredag, mars 13, 2015

Harry Potter


Följande har hänt:
  • Mitt Harry Potter-ärr i pannan har bidragit till ökad nivå i pengabingen.
  • Igår blev jag friskförklarad i axlarna hos naprapaten
  • Jag simmade mina intervaller magiskt bra idag
Ja, det känns ju faktiskt skönt att få ersättning för mitt fruktansvärt vanprydande ärr. Jag gillar försäkringsbolaget. Du undrar vilket ärr vi pratar om? Det är det som syns i vissa vinklar, vissa dagar under ojämna veckor om man kisar lite, och som uppstod när jag fick en flaska i huvudet på Nationaldagen för snart två år sedan. Det ärret. Nu har jag fått 2300 spänn för sveda och värk. Catching!

Men nu över till det viktiga.

Jag simmade intervaller idag. Med friskförklarade, fina, genomarbetade axlar. Like a boss!

När jag fick den här omgångens träningspass tyckte jag att de verkade väldigt snälla i jämförelse med tidigare perioder. Mentalt så upplever jag det otroligt mycket lättare att tackla intervaller där distansen blir kortare för varje nytt set än när det är många intervaller av samma längd. Typ 3x10x50 meter. Trots att det sammanlagt är ungefär lika långt.

Idag hade jag, efter uppvärmning med teknik och lite f*cking benspark (Hasse är nog masochist... eller sån där... vehettere... messersmith), 4x200m + 4x100m + 4x50m med 100m löst mellan på programmet. Mentalt lätt. Fysiskt jobbigt. Jag ville simma bra idag. Ville verkligen simma riktigt jävla bra. Och så gjorde jag det!

4x200m: 3.38, 3.34, 3.39 och 3.37 (snitt 1.48/100m)
4x100m: 1.45, 1.46, 1.43 och 1.43 (snitt 1.44/100m)
4x50m: 0.49, 0.49, 0.48 och 0.49 (snitt 1.38/100m)

Mmm, just det. Vad säger du nu då?

Inga kommentarer: