torsdag, mars 19, 2015

Solsken i poolen


Jag är glad att jag åkte och simmade igår. Det var så himla roligt. Det kändes som att jag bara lattjade runt i bassängen och jag var klar med mitt pass på nolltid. Precis vad jag behövde! Solsken i poolen och egen bana större delen av tiden. Egen bastu efteråt.

Ett tag övervägde jag till och med att frångå vad som stod på pappret och göra det ännu mer lajbans (läs: hoppa över totalt 50 meter benspark) men nej, någon måtta får det vara på roligheterna. Och så farligt var det faktiskt inte. Idag har jag träningsvärk i axlarna och skulderbladen. Oklart om det kommer från simningen eller från yogan jag gjorde igår morse eller båda.

Idag har jag i alla fall vilodag. Ingen spinning + kubbing runt Råstasjön i ottan. Ingen yoga eller simning. Ingenting. Bara promenera, arbeta och vara en social butterfly. Känner mig redan en smula rastlös. Förstår mig inte på folk som väljer att ha det så här jämt.

Inga kommentarer: