torsdag, mars 12, 2015

Bästa spinningpasset och en bra löprunda


Jag var på spinning i morse, 06:45 i Vasalundshallen. Idag var det en ny spinningfröken, Julie, och hon var lätt den bästa jag har haft. Jag brukar ju säga att varje gång jag kör spinning är det jobbigaste hittills, men idag var det hästlängder jobbigare än det brukar vara.

Hon var en jävligt tuff och ball tjej. Sa saker som att "det inte är någon idé att sitta på cykeln och grina över att det är jobbigt för det är ingen som bryr sig" och hon påminde oss om att om man har gått upp så okristligt tidigt för att träna så är det värdelöst att bara sitta på cykeln och mesa. Såna saker, blandat med lite svordomar och målande beskrivningar av rådande förutsättningar, väder och vind, gjorde att jag tog i rätt hårt. Hon talade helt enkelt mitt språk.

Fick med mig samma vilja att ta i lite extra när jag sprang mitt efterföljande varv runt Råstasjön. Kutade (tjockisvaggade) runt i föredömligt jämnt, och förhållandevis högt, tempo. Kändes bra.

Kollapsade när jag kom till jobbet och är inte ett dugg sugen på att arbeta nu...

Inga kommentarer: