söndag, februari 08, 2015

Bröllopsmiddag





Vi hade middag hemma igår för våra bästisar. Middag med bröllopstema. Därav gårdagens långa matlagningssession.

Jag är imponerad över mig själv och min skapartalang faktiskt. Jag har en kreativ ådra (som jag säkert ärvt av min mor) och jag älskar att släppa lös den. Jag menar, hur snygg blev inte Skagenbakelsen till exempel? Erkänn att du tappar hakan och undrar om den trots allt inte var köpt i butik? Eller pannacottan i tre lager? Och bröllopshattentårtan för guds skull!!

Just det. Jag sa ju det. Skitsnyggt! Smakade bra gjorde det också.

Jonas kockade ihop varmrätten och den gick inte heller av för hackor. Sous vide-lagad biff med potatisbåt, ugnsbakade tomater och pepper bells, syltat rödlök och en krämig basilikasås. Jä!

Trots att det till denna utsökta måltid serverades passande viner i stora mängder så var jag, efter visst velande fram och tillbaka, i tillräcklig form för att ta mig iväg på ett långpass idag. Men om det får du läsa på swimrun-bloggen.

Inga kommentarer: