måndag, februari 23, 2015

Dålig inledning på veckan





Jag trodde att jag hade lurat förkylningen i fredags. Simmade ju så bra och kände mig helt pigg och glad efteråt. Men icke.

Natten till lördagen vaknade jag med halsont och fastän jag gjorde mitt bästa för att mota bort eländet med Ipren och ColdZyme så var förkylningen ett faktum. Inte ens 29 mysiga, avkopplande timmar i en buss under helgen hjälpte.

Mådde jättedåligt i natt men var lite piggare igen när jag vaknade. Så när väderleksrapporten visade sol på alptopparna fick jag svår beslutsångest. Åka skidor ändå? Visste ju att jag inte borde, men jag var ju inte döende...

Som alltid när jag är osäker så plockade jag fram mitt gamla flödesdiagram och stämde av.

Resultat: Ingen skidåkning.

Åkte med bussen till backen ändå för att "känna stämningen", och sedan promenerade jag tillbaka till hotellet. När jag gick hemåt var jag glad över mitt beslut, det var rätt val. Jag känner mig ungefär som fisken på bilden. Det hade kunnat vara en selfie.

Inga kommentarer: