tisdag, februari 17, 2015

Ha ont eller ha tråkigt?


Igår eftermiddag var jag hos Naprapathälsan i Sollentuna och blev fixad igen. Anki fokuserade på mina problem med ländryggen den här gången och drog, tryckte och grejade med rygg, höft och bäcken. Hon hann med att lite snabbt gå över skulderbladen och höger axel också, och hittade förstås en del skit där. Återbesök på torsdag, hos Jonathan.

Gick och la mig tidigt och sov riktigt skönt hela natten. Vaknade till när Jonas åkte hemifrån tidigt på morgonen, men sen somnade jag om igen och sov som en död ytterligare drygt en timme. Det var SÅ skönt och välbehövligt!

Istället för löpning körde jag ett corepass hemma när jag vaknade igen. Visar upp ett lättklätt bevis på detta för att locka besökare till bloggen. Sex och naket säljer.

Började med att ladda ner appen "mammamage" som Anki på Naprapathälsan rekommenderade. Hon sa att det var bra övningar oavsett om man fött barn eller inte, så jag gjorde nivå 1. Det tog tio minuter och var dödstråkigt men förmodligen nyttigt.

Sen blev det lite tuffare övningar för bål och rumpa med (opumpad, orkade inte) boll. Inte heller särskilt roligt men att ha ont i ryggen är högst oangenämt och i valet mellan dem båda så tar jag mycket hellre 30 minuter glädjelös coreträning.

Inga kommentarer: