söndag, september 13, 2015

100% diskvalificering



Jag borde kanske ha stannat hemma. Var så grymt osugen på att åka till Uppsala på agilitytävling idag, men eftersom det var fyra klasser och jag hade kompisar att hänga med på plats så pallrade jag mig iväg ändå. Hade liksom inget bättre för mig.

Så här i efterhand kan jag fundera på om det var värt det, med tanke på hur okoncentrerad jag var. Reka var förstås en stjärna som alltid, trots att hon var rätt trött efter tre playdates med olika konstellationer av barn under lördagen. Men ingenting fungerade särskilt bra för mig.

Filmen ovan visar vårt bästa lopp. Vi diskar oss direkt i starten, men när vi gör en omstart så går det jättebra och vi fick fint flyt på banan. Och bästa jyckestycket var så sjukt duktig i slalom! Trots att hon kom in i alldeles för hög fart så lyckades hon bromsa sig och rädda situationen.

Inga kommentarer: