torsdag, september 10, 2015

Provträning med Team Nordic Trail


Revansch! Idag lyckades jag faktiskt ta mig iväg till provträning med Team Nordic Trail i Ensta. Anledningen var förstås att jag hade sällskap av både Jonas och Lindad. Eftersom det samtidigt pågick "joggingkul" för barn i skogen så gällde det att hålla tungan rätt i mun och ansluta till rätt grupp, men det klarade vi med bravur! Bra start!

Sen stack vi iväg ut i skogen på uppvärmning. Ledaren Johan drog iväg med en farlig fart och vi flåsade efter så gott vi kunde. Gjorde lite larviga övningar - plockade blåbär, sprang baklänges och tunnel under varandras armar och sånt - vilket väl kändes... så där. Men varm blev jag.

TNT kör ett rullande schema av korta intervaller, långa intervaller, backe och fartlek, och idag var det långa intervaller som väntade. Great. Johan hade märkt upp en slinga i skogen på ca 400 meter som vi skulle kuta under 3x6 minuter med 2 min gåvila. Full fart iväg!

Jag är väldigt nöjd. Det var svinigt jobbigt, trots att jag inte sprang snabbare än 5:30-tempo. Det sög i benen att hela tiden behöva lyfta tassarna över stenar, rötter och omkullvälta träd. Men jag kämpade och tyckte att jag gjorde det bra. Var extremt stolt över mig själv när jag lyckades kuta om två tjejer på slutet, trots att jag var jättetrött!

Jag och Linda hade ingen plan om att springa ihop men ändå blev det så att vi gjorde det. Höll samma tempo. Hade värsta teamkänslan, trots att det inte alls var meningen. Det kändes riktigt bra. Vi är ett lag, alltid. Även när vi inte är det. Så jävla bra.



Sedan avslutade vi passet med några snabba styrkeövningar för triceps och mage. Kände mig allt annat än stark och fuskade väl kanske en aning... det måste erkännas. Men det var bra ändå.

Så vad tyckte jag egentligen om det här?

Ptja, jag är lite kluven. Måste nog låta det sjunka in lite till först innan jag bestämmer mig för om jag tänker fortsätta köra. En sak är i alla fall säker, och det är att jag aldrig i hela livet hade gjort det här på egen hand, och bara det borde vara anledning nog att få dit min lata bak även nästa vecka. Sannolikt blir det så.

Inga kommentarer: