torsdag, maj 28, 2015

En dålig simmare tjänar mer på våtdräkten


JA! Wonder woman simmar så jäkla bra i sin våtdräkt.

Men Henke, som Theresia så träffande kallade för "alla rubriksättande kvällsjournalisters våta dröm", sa tyvärr ikväll på simträningen att ju sämre simmare man är, desto mer hjälp har man av våtdräkten och desto mer tid kan man spara med den. Doh!

Jag simmar sjukt mycket bättre med våtdräkt än utan. Dubbeldoh. Så min enda förhoppning är att även självförtroendet som våtdräkten ger spelar minst lika stor roll som flytkraften. Annars är jag en usel simmare.

Det var ett roligt och tufft pass idag! Inledde med en lugn stege på 100-200-300-200-100 meter. Och vad kan jag säga. Snittade runt 1:40/100m genom hela serien. Långsammast gick trehundringen på 1:41/100m och snabbast sista hundringen på 1:37/100m. Vad säger du nu då? VROOOOM! Som om det skulle hänt utan våtdräkt.

Sen höjde vi tempot i ytterligare en stege. 25-50-75-100-75-50-25 meter. Fortsatte i bra tempo. Är svinstolt över att jag simmade hundringen, mitt i fartstegen, på 1:34:5. Och över hur jag slutade passet med 4x50 meter där Henke klockade alla på exakt 41 sekunder. Jävligt bra. Jag är jävligt bra.

Förbereder mig på att få en käftsmäll när jag hoppar i bassängen utan våtdräkt imorgon. Är egentligen inte alls sugen på en sån reality check, men jag tror att det är nyttigt så att inte de här överljushastigheterna jag simmat i under veckan stiger mig åt huvudet mer än de redan har gjort.

Inga kommentarer: