onsdag, maj 13, 2015

Rock n roll (?) i Mörbybadet

Det här med hårdrockskvällen i Mörbybadet... Eller rock n roll crawlet som de kallade det...

Med huvudet under vattenytan hörde jag visserligen inte så mycket av musiken, men jag har ikväll pausat till toner av bland annat Nanne Grönvall, Jill Johnsson och Malena Ernman. Kända hårdingar! Väldigt klämkäckt. Det låg närmare att hands att dansa bugg på kanten än att head banga.

Dessutom var det givetvis bröstsimmare i bassängen. Med den icke existerande marknadsföringen inför kvällen så fanns det förstås plats ändå, men jag kan tycka det är lite synd när bröstsimmare får egna banor på en frisimskväll, medan de som crawlar får dela bana. Ingen vill ju riskera en fot i nyllet i onödan. Dessutom, om någon crawlar på kandelabersimmet blir det ett jävla liv, men tvärtom var tydligen okej.

Nåja, det störde inte mig i alla fall, mer än rent principiellt. Jag hade roligt på banan jag delade med Linda, Maria och Theresia. Vi körde ett lätt pass med fokus på att hitta grepp och drag, och det var som sagt gott om plats i vattnet. Som omväxling kände jag heller inte att jag var i bassängen på nåder. Nej, det var faktiskt en kväll för oss!

Sen tränade jag vidare på mina startdyk. Provade track start idag och det kändes lite vingligt först, men sen gick det bra.

Man kan inte kalla den här kvällen för en succé, i alla fall inte i musikalisk bemärkelse, och det är jäkligt synd. Men jag uppskattar i alla fall de trevande försöken att göra något för oss frisimmare som i vanliga fall alltid får väldigt lite utrymme. Bara principen att bassängen är paxad för frisim är grymt, oavsett musiken i kulisserna. Det är ett steg i rätt riktning, så tummen upp för Mörbybadet som gjorde ett tappert försök att prova något nytt! Alla är vi barn i början. På't igen ba! Heja heja!

1 kommentar:

Johanna Båth, Medley sa...

Hej Sofia! Tack för dina synpunkter, jag har vidarebefordrat dem till de som ansvarade för kvällen. Skönt att höra att ni hade kul ändå :). Och tack för peppen!