onsdag, maj 06, 2015

Stig Helmer has made his first par


Idag har jag cyklat mitt snabbaste någonsin. Vroom! 2.3 mil med en snitthastighet på precis över 30 km/h. Hallå liksom, hur jävla fort är inte det? Det trodde man aldrig!

Cyklade en väldigt platt runda via Can Picafort till Sa Pobla och vassvägen tillbaka hem.

Det var riktigt glädjande att känna att de två dagarna vid poolen har gjort sitt jobb, och att det fanns massor av energi i kroppen idag. Följde upp cyklingen med 2 km löpning och även om det var jobbigt så kändes det i det stora hela bra. Hade fin fart på benen. På lördag ska jag tänka på att hålla ner tempot, även fast löpningen kommer kännas hopplöst långsam efter cyklingen.


Har även hunnit med att simma en kilometer i öppet vatten med Anna Simsaphir. Vi gick upp tidigt för att fånga havet när det är som lugnast, eftersom det oftast ser ut som på bilden ovan på mornarna, men just i morse var det massa stök och vågor.

Inte nog med det så gick min badmössa sönder när jag skulle ta på mig den nere på stranden. Att simma utan kläder på huvudet gick dock bra och jag blev inte heller sjösjuk. Däremot var det jävligt jobbigt med saltvattnet, precis som senast jag morgonsimmade. Tror jag behöver frukost innan för att det ska funka för mig.

Innan jag trillade ihop vid poolen hann jag med att bli lagad (aka plågad, med kärlek) av naprapat-Patricia också. Lite vänster knä, lite vänster armbåge och som bonus avslutade hon med att tortera vänster bröstmuskel. Visste inte att jag hade ont där men den var typ den spändaste och ledsnaste hon känt. Härligt.

Allting känns bättre inför tävlingen nu. Jag är pigg, kroppen känns pigg och jag har börjat lägga upp en mental plan för hur jag ska ta mig igenom cyklingen. Min absolut viktigaste game plan blir att försöka ha roligt i alla lägen och i vid de tillfällen när det inte går så ska jag försöka lura mig själv att jag ändå har roligt. Och tänka på något trevligt.

Hade jag varit Fredrik Backman hade jag tänkt på ost.

Inga kommentarer: