onsdag, april 22, 2015

Första avslutningen och bästa kakorna


Igår var första avslutningen av träningsgruppen i Vasalund. Till detta högtidliga tillfälle hade Mårten bakat de bästa kakorna ever till vår pre-simfika. Det var uppgjort sedan länge, förväntningarna var höga, men ingen kunde bli besviken på dessa chocolate-chip-salt-nutella-superextra-kola-crunch-cookies! Extremt goda och dessutom proffsigt snygga!

På den här kursen har vi två avslutningar (long story) men jag hoppas att det innebär att vi kommer få äta de här små godingarna även nästa gång det är sista gången. Kändes väldigt nyttiga också!

Simpasset såg lite annorlunda ut än vanligt igår, eftersom simfröken Philip under hurrarop bytte ut teknikdelen mot en crash course i fjärilssim. Vi började med kickar med armarna längs sidorna, sedan kickar med armarna framåt, sedan armtag och kick separat och slutligen satte vi ihop.

Jag vill inte påstå att jag simmade fjärilssim. Men jag tog mig framåt en hel längd med hjälp av simning av fjärilskaraktär. Kände mig mäkta stolt över insatsen och var glad att jag slapp se hur det såg ut. Jag låtsas att det såg väldigt bra ut. Typ som när Sarah Sjöström simmar.

Simning av fjärilskaraktär är sjukt jobbigt.

Sen körde vi en serie som bestod av:

50 arm
200 f1 (1.59/100m)
50 arm
150 f2 (1.55/100m)
50 arm
100 f3 (1.46/100m)
50 arm
50 f4 (1.34/100m)

Det var det hela. Det var roligt! Men det är förstås nästan alltid roligt att simma. Kommer sakna gänget på tisdagar när det är slut.

PS. Grym och helt orimlig träningsvärk i benen efter de fjuttiga benövningarna igår.

Inga kommentarer: