måndag, april 06, 2015

Apa


Happ, det blev ett ruttet jävla långpass idag också. APA! ¤;/%##"=%!¤

Gjorde ett nytt försök att springa pulsbaserat (65-75% av max) och bestämde mig för att ta turen runt Edsviken, ca 18 km. Enligt Garmin Connect snittade jag 81% av max under rundan, och låg som högst på 88%. Jag sprang extremt långsamt. Så långsamt att jag hade svårt att få något flyt i löpningen. Så fort det lutade minsta lilla uppför så stack pulsen iväg och klockan varnade om att den var för hög, så jag fick gå istället. Dessutom kändes det som om jag vägde minst 200 kg när jag gungade fram.

Det var sjukt tråkigt och det var mentalt knäckande. Kanske hade jag kunnat hålla mig inom ramen om jag hade promenerat hela passet. Kanske. Jag är tydligen inte bättre tränad, det är så jag tolkar det. Och det är det som får mig att vilja gå och dra något gammalt över mig. Eller skjuta mig själv i magen med en knallpulverpistol.

Ska tillbaka till Carl på Konditionsidrott  om en dryg vecka och se om han kan hjälpa mig reda ut det här. Följer min puls inte reglementet? Är pulszonerna helt fel? Varför blir det så här?

Men okej, låt oss fokusera på några bra saker från idag:

  1. Jag hade mycket fokus på bålen och knep åt magen ordentligt (eftersom ryggen gjorde ont).
  2. Jag bröt ihop och kom igen fruktansvärt många gånger. Ingen gång satte jag mig på en parkbänk och grinade fast det var allt jag ville.
  3. Jag hade inga problem med andningen.

Suck.

Inga kommentarer: