onsdag, april 08, 2015

Simskola exkl. fröken, inkl. kompisar

Men jävlar vad roligt det var att simma igår! Eftersom det tydligen är någon form av påsklov i den riktiga världen så var simskolan inställd, i alla fall för vår grupp. Men jag, Linda, Maria, Tommy och Eva var där och simmade ändå. Övriga kurser pågick som vanligt, vilket gjorde att vi kunde hänga i bassängen efter ordinarie stängning, så länge snälla Henke hade simskola i banorna bredvid.

Det blev ett helvetesbra pass, även fast jag hade önskat lite mer av mig själv. Huvudserien bestod av 2x(4x50 m) mjölksyraträning, där farten skulle vara öppningsfarten på en hundring under 1:30, dvs ca 42.5 sekunder. Men, tänker du.... det kan ju inte stämma? Då går ju hundringen på 1:25?

Ja, lyckas man hålla 42.5 sekunder även på andra 50:an så gör den det, men sannolikt går det lite långsammare mot slutet. Lite långsammare var tyvärr precis vad det gick igår, trots att jag hade Turbo-Tommy att jaga. Klockade 45-46 sekunder på de första sex 50:orna, men tappade lite de sista två. Hade så mycket mjölksyra i benen att jag knappt kunde trycka ifrån vid sista vändningen.

Att köra det här passet med träningskompisarna var grymt. Att tillsammans stå och hänga över kanten med akut andnöd och rosiga kinder under vilan kändes väldigt bra i magen. Mycket bättre än om jag varit ensam.

Efter lite plask och lek följde vi upp med 12x25 meter med paddlar och dolme, start 1:00 där vi skulle pricka 20 sekunder. Trodde aldrig jag skulle fixa det här eftersom jag var så trött i armarna efter huvudserien, men det gick riktigt, riktigt bra. Låg på 20 eller strax under rakt igenom och kände mig stark!

Sist av allt övade vi startdyk. Mitt första dyk kändes sjukt bra. Sen blev det lite sämre och jag kände hur benen slog i ytan med en snärt. Jag måste nog höja kraven på mig själv nu, det är inte längre succé bara att träffa vattnet med huvudet först. Lite kroppskontroll också, tack.

Men ändå. Whii! Roligt!

Geronimo!

Oönskad böj i knävecket

Vilt PLASK!


Henkes välartade, diskreta plask

Inga kommentarer: