lördag, april 18, 2015

Runt Vallentunasjön och runt Mörbybadet


Jag hade roligt när jag cyklade imorse. Teamade upp med Theresia och Malin i ottan för att cykla runt Vallentunasjön och sedan, viktigast av allt, fika på Gateau.

Prestigelöst, glatt, händelserikt, lagom tempo och med många skratt. Så kan våra 4,7 mil bäst beskrivas.

När vi var som absolut längst hemifrån havererade Theresias cykel. Vi fick en timme eller två i solen i väntan på Jonas, som likt Florence Nightinggale svepte in som en räddande ängel med en ny cykel åt Theresia. Då kände vi oss lite som proffs.

De följande två milen mot fikat var ännu roligare än de första två, eftersom den nya cykeln var succé, och detta meddelades regelbundet, högt och ljudligt. Det var helt enkelt en jäkligt rolig och härlig förmiddag, som fick mig att må väldigt bra! Jag gillar Chrille också, min hoj. Han funkar fint.

Läs gärna Theresias extremt underhållande inlägg om äventyret på Triathlonbloggen.



På eftermiddagen träffade jag Maria och Mårten på sista tillfället med Try Triathlon i Mörbybadet. Idag var det riktigt givande! Det var inga linor i bassängen utan vi fick simma runt och öva på trängsel, bojrundning, skvalpigt vatten, tömma vattenfyllda glajjor, starter och att sikta.

Att puffas och knuffas lite kärvänligt i en bassäng känns som en barnlek mot hur det kan vara utomhus, så det var nyttigt att friska upp minnet under kontrollerade former så här innan säsongen i öppet vatten börjar på riktigt.

Sen åkte jag hem och käkade pizza.

Inga kommentarer: