lördag, april 25, 2015

Fjärde plats och äntligen uppflyttade!


Hurra för oss! Äntligen!!!

Idag var jag och Reka och tävlade agility på Nacka BK och äntligen, äntligen, ÄNTLIGEN fick vi den där sista pinnen i hoppklass. Så nu är vi uppflyttade till klass 2, både i hopp och agility.

Så jävla skönt!

Det var inget särskilt vackert lopp, det var det inte. Inget agilitygodis. Reka lyssnar så sjukt fint på mig och när jag lite för tidigt, innan hon hoppat av på hindret efter slalom, vred upp mig mot tunneln så bytte hon riktning direkt.

När jag skrek på henne förstod hon att det blev fel och slog till med en tvärnit framför tunneln. Domarens hand som var på väg upp föll tillbaka ner. På något magiskt sätt lyckas jag sedan tråckla Reka över rätt hinder åt rätt håll, och vidare längs banan. Fina, snälla, tacksamma jyckestycke!!!

Totalt blev det en fjärdeplats för oss av 49 startande, så vi fick en hyfsad tid trots den lilla fadäsen.

Även mina kompisar från inomhusträningen i vinter, Ofelia med Doris och Mira med Billy, gjorde jättefina nollor, men det räckte tyvärr inte riktigt till pinnar idag, även fast det var jäkligt nära.

Inga kommentarer: