söndag, april 12, 2015

20 km - HURRA!


Idag sprang jag långpass. Jonas skulle cykla med några kompisar i Nacka så jag liftade med honom in till stan och blev droppad vid Hötorget. Det här var så tidigt att det fortfarande var skitväder men det hade inte börjat blåsa ordentligt ännu (som det gjorde mot slutet). Gatorna var relativt tomma.

Lufsade längs Strandvägen och ut på Djurgården, längs kanalen ända bort till Lilla Sjötullsbron. Sedan tillbaka till Djurgårdsbron och via Valhallavägen och Stora Skuggan hem. Var förvånad över hur långt de kommit med bygget vid Storängsbotten. Tydligen länge sedan jag passerade där.

Även idag provade jag att ha min nya tridräkt närmast kroppen, vilket funkade sjukt bra förutom precis i början när jag bara var tvungen att stanna och kissa. Knöligt värre. Inte gjord för att man ska ha fjorton lager andra kläder ovanpå.

En annan sak som fungerade mycket bättre idag var allting.

Sket i att hålla koll på pulsen, den fick sticka iväg hur mycket den ville, vilket gav ett snitt på 82% av max. Som mest låg jag, enligt Garmin då, på 96% av max. Sket i att ha några krav på att springa utan stopp, utan gick en stund när det passade mig. Ibland passade det mig ofta och ibland passade det mig mer sällan.

Jag hade inte ont i ryggen. Inte en enda gång. Jag hade inte ont någonstans alls faktiskt, men jag var ändå lite sliten när jag kom hem. Skönt att vara det av rätt anledning som omväxling.

Lyssnade på Tripodden när jag sprang, ett avsnitt med Fredrik Zillén. Även om jag återgått till tjockisvaggen så har jag tagit med mig så mycket jag kunnat från det han sa när jag var där. Kort armpendel, grapefrukt under hakan och sånt där. Även idag sög jag åt mig tips från podden, och efter ett par små korrigeringar så gick det lite, lite lättare när jag sprang hemåt. Syntes även på kilometertiderna.

När jag kom hem körde jag axelstyrka och åt lunch, sedan somnade jag i soffan och blev liggande där flera timmar, helt oförmögen att röra mig. Det var länge sen jag kände så här.

1 kommentar:

EM sa...

Åh vad härlig känsla!!! :D