tisdag, april 11, 2006

Mat i fokus

Sov dåligt i natt också. Orsaken var inte morddrömmar utan larmet på en bil. Uppe med tuppen trots detta, eftersom jag inte kunde somna om. Det såg så ljust och härligt ut ute.

Softade, åt lite frukost och städade (ja, faktiskt!!) innan jag gick och tränade. Tisdagsprogrammet i gymmet är inte roligt. Svåra, jobbiga övningar som tar lång tid och som jag aldrig blir starkare av. Halva nöjet är ju att få öka vikten, men i det här programmet är det bara att glömma. Händer inte ett skit och jag vet inte varför. Min hjälpsamma lilla hjälte i gymmet brukar protestera när jag gör en övning fel, så det borde iaf inte vara problemet.

Åt sedan en utsökt lunch hemma med Gunilla som just lämnat ifrån sig sin Lappislägenhet. Hur otroligt det än må verka var det ett farväl mer fyllt av lättnad än av sorg.

Efter ett kort och otroligt ineffektivt besök på STFI åkte jag sedan till Huvudsta för att fira Olas 30-årsdag på den utmärkta libanesiska restaurangen Cave de Roi. Upplevelsen blev tyvärr inte riktigt lika spektakulär som senast jag var där eftersom både discokillen och magdansösen lyste med sin frånvaro. Dessutom var det den här lilla detaljen med dvärgarna... kaos.


Dagens ord: "Those are my principles. If you don't like them I have others" - Groucho Marx

Inga kommentarer: