tisdag, april 18, 2006

Tuffare framöver

Inledde dagen med träning. Tisdag är ju tisdag, men det gick ändå ganska bra. Tyvärr gjorde en jäkligt snygg kille (jag behöver uppenbarligen inte byta träningsdag) och en annan väldigt trevlig kille att jag spenderade alldeles för lång tid i gymmet. Känner mig iofs ändå rätt nöjd med vad jag har hunnit med idag, så det gjorde inte så mycket egentligen.

Fick nya direktiv för löpningen.
Mitt långsamt-och-soft-på-plan-mark-pass ska bytas mot ännu ett intervallpass. Det kommer döda mig. Dessutom ska jag köra lite hårdare på passet med naturliga intervaller. I uppförsbackarna ska jag höja tempot och kuta på lite fortare och sen får jag ta det lugnt på nervägen om jag vill. Vi får väl se hur det går...

Var inne på US-AB idag och fick ett provtryck som blev skitbra. Har dessutom fått ljusskåpet levererat till mig, så nu måste jag bara börja jaga alla som ska vara med i studien så att de kan få fylla i första enkäten. Det drar ihop sig nu. Jag börjar känna stressen.

Har suttit flera timmar med annonsen till innebandy-VM ikväll också. Och med en annons till Metro. Borde dessutom ha fixat massa saker för exjobbet, men jag orkar inte mer. Soffan, en kanna Rooibos Wizard och en bra film är vad som står på programmet nu.

Dagens ord: "Sjömannen ber inte om medvind - han lär sig segla." - Gustaf Lindborg

Inga kommentarer: