torsdag, april 13, 2006

Left at the traffic lights - att förlora del 1

Jag har tänkt på det här med förluster. Oavsett om man förlorar en vän, och oavsett om den har två eller fyra ben, eller om man förlorar någon man älskar, så kan man aldrig föreställa sig hur man kommer att reagera eller hur man kommer att handla. Jag slutar aldrig att förvånas över hur mina känslor och tankar letar sig fram och tar de mest oväntade vändningarna. Eller hur jag agerar för att försöka hantera dessa känslor. Hur jag ena sekunden kan vara så klok och förnuftig och nästa sekund helt gå emot vad jag trodde var min egen övertygelse. Det är så otroligt förvirrande att inte veta vilket ben jag själv står på...

Hade telefonmöte på STFI med mina handledare på morgonen och sen skrev jag en värdelös grupphandledningsinlämningsuppgift (!). Det tog emot som fan att skriva den, men idag var ända tiden att göra det på så det var bara att bita ihop. Och det kändes faktiskt rätt bra när jag till sist var klar. Sen promenerade jag hem, åt lunch och gick och tränade.

Tränade nya programmet som jag fick förra veckan. Det är asjobbigt men jättekul, och det gick riktigt bra. Var helt skakis i hela kroppen när jag var klar, men kände mig samtidigt så skönt "genomarbetad".

Grillpremiär på balkongen på kvällen med Henrik, Hartwig och Junberger. Det var riktigt trevligt faktiskt. Jag har betydligt roligare med Erik och Erik när jag inte är stressad och känner att jag måste ansvara för att de inte ska hitta på något dumt.

Dagens ord: "When a friend is in trouble, don't annoy her by asking if there is anything you can do. Think up something appropriate and do it." - Edgar Watson Howe

Inga kommentarer: