fredag, maj 20, 2016

Yogautmaning och visdomsord


För ett par dagar sedan påbörjade jag en fjorton dagars yogautmaning med Fiji McAlpine på doyogawithme.com, min favoritsida för gratis yogainspiration. Utmaningen går förstås ut på att yoga varje dag under två veckor.

Oklart om jag kommer hålla ut eftersom jag har svårt för ansträngande yoga tidigt på mornarna, och det är ofta då jag måste köra för att hinna. Passen har hittills varierat mellan 20 och 50 minuter och haft olika innehåll, men alla har varit tuffare än att bara sitta still och stretcha.

Igår var fjärde dagen och då kunde jag köra på eftermiddagen. Satan vad bra jag var. Det var ett roligt pass där jag var grymt stark och imponerande rörlig. Älskar när det är så!

Imorse däremot. Not so much. Knaak.


Det blev ändå en bra start på en fin fredag (bortsett från en synnerligen förvirrad förmiddag) där jag fått fokusera på enbart mig själv och sådant som gör mig glad.

Det innebar bland annat 80 minuter massage av Conny (inklusive en sjukt awesome fotmassage, tur att jag inte är Marsellus Wallace fru) och spahäng på Sturebadet. Charkbricka och rödvin. Hur lyxigt liksom?

Njöt verkligen av att vara helt solokvist med det myller av riktigt bra, och några kanske lite mindre bra, idéer och tankar som just nu spelar biljard i mitt huvud. Ensam är stark, tillsammans är vi bara många.

För mig är egen tid ovärderligt för att kunna sortera. Det gäller att ta sig tid att lyssna på vad magkänsla, hjärta och hjärna säger, vilket tyvärr väldigt sällan är samma sak. Då brukar jag låta följande två saker ligga till grund för eventuella beslut:

The sky is no limit.
Live like there is no box.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Sofia,
Jag råkade ramla in på din blogg.
Roligt att läsa att du tyckte om massagen, även fast det va länge sedan..
Mvh
Conny på Sturebadet